Redoviti studij - Studijski program - Silab - Sustavna pedagogija

ECTS: 6
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar
Status: obvezni
Oblici nastave s brojem sati semestralno: 30 sati predavanja i 15 sati
seminara
Uvjeti: upisan 5. semestar
Način provjere znanja: usmeni


Okvirni sadržaj predmeta:
Predmet Sustavne pedagogije. Pedagogija kao znanost o odgoju i obrazovanju.
Terminološko određenje pojmova i njihove implikacije u/na širi društveni
kontekst. Sustavni pristup i razrada u svjetlu transdisciplinarnosti i
interdisciplinarnosti, te komunikacijsko-interakcijskih odnosa i procesa.
Područja realizacije odgojno-obrazovnog djelovanja: obiteljski, predškolski,
školski, visokoškolski odgoj i obrazovanje, društveno neprihvatljivi ekscesi –
devijantnost, permanentnost – cjeloživotno učenje i obrazovanje. Obrazovne
institucije i sustavi obrazovanja, te menadžerska upravljivost sustavom
obrazovanja. Suvremena pedagogija i kurikulum. Profesionalne i ostale
kompetencije nastavnika. Ishodi/rezultati obrazovnog procesa. Značaj i uloga
računala u obrazovanju i svjetski trendovi (umjetna inteligencija, poučavanje
putem inteligentnih sustava). Dodatne teme: emocionalna
inteligencija/pedagogija, interkulturalni aspekti odgoja i obrazovanja,
nadarenost i kreativnost u funkciji razvoja ličnosti, hiperaktivnost, dokimološke
karakteristike i specifičnosti i dr.


Cilj kolegija (očekivane kompetencije):
U okviru ovog kolegija studenti će spoznati životne i profesionalne razloge
upoznavanja sa sadržajima pedagogije. Naučit će mnogo o teorijskim aspektima
odgoja i obrazovanja kao i o praktičnim postupcima nužnim za kvalitetan
obiteljski, radni i profesionalni život. Edukativne, komunikacijske,
međunarodne kompetencije u tome će svakako pridonijeti.


Obvezatna literatura:
Dryden,G. – Voss, J.(2001): Revolucija u učenju, Zagreb:Educa.
Gudjons, K.(1994): Pedagogija – temeljna znanja, Zagreb:Educa.
Marinković, R. (2004): Inteligentni sustavi za poučavanje, Zagreb: Hrvatska
zajednica tehničke kulture.


Dopunska literatura:
Andreoli.V. (2006.): Pismo učitelju, Zagreb: Školska knjiga
Marinković, R. (ur.) (2007.): Nove perspektive u razvoju kvalitete visokog
obrazovanja, Zagreb: A.Z.P.Grafis d.o.o.