Redoviti studij - Studijski program - Silab - Didaktika

Broj ECTS bodova: 6
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar
Status: obvezni
Oblici nastave s brojem sati semestralno: 30 sati predavanja, 30 sati seminara
Uvjeti: nema
Način provjere znanja: kolokviji ili završni pismeni


Okvirni sadržaj predmeta
Didaktika i kurrikulum. Odnos Opće didaktike i predmetnih didaktika
(metodika). Podjela opće didaktike (teorijska, empirijska i pragmatička).
Didaktički modeli i/ili teorije. Temeljni didaktički pojmovi (i njihovi odnosi),
koncepti i operacije. Didaktička redukcija i transformacija. Profesionalne
kompetencije nastavnika. Koncepti planiranja, organiziranja i izvođenja
nastave. Kriteriji dobre nastave. Odgojna nastava. Nastava kao čin
uravnoteženja. Modeli dijagnostike i evaluacije u općoj didaktici. Suvremeni
trendovi u Općoj didaktici. Odnos sustavne didaktike i empirijskih istraživanja
nastave.


Cilj kolegija (očekivane kompetencije):
Studenti će se upoznati s predmetom (opće)didaktike i praktičnim pitanjima
pripreme, realizacije i (samo)evaluacije nastave iz didaktičke perspektive,
steći elementarna umijeća u ophođenju s didaktičkim teorijama i/ili modelima
i razviti bazične kompetencije glede (reflektiranog) planiranja, izvođenja i
evaluacije nastave.

Obvezatna literatura:
Kipper, H., Mischke, W. (2008). Uvod u opću didaktiku (odabrana poglavlja).
Zagreb:Educa.
Gudjons, H. (1994). Pedagogija. Temeljna znanja (poglavlje Didaktika), Zagreb:
Educa.
Meyer, H. (2005). Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita.
Terhart,E. (2001). Metode poučavanja i učenja (odabrana poglavlja).
Zagreb:Educa.
Neuweg, H.- G. (2008). Šutnja znalaca. Zagreb: Erudita.
Winkler,M., Commichau, A.(2008). Komunikacijsko-psihološka retorika
(odabrana poglavlja). Zagreb: Erudita.
Apel, H. J. (2003). Predavanje. Uvod u akademski oblik poučavanja (odabrana
poglavlja). Zagreb: Erudita.
Langer, I., Schulz von Thun, F., Tausch, R. (2003).Kako se razumljivo
izražavati. Kako tekstove i govor učiniti razumljivijim (odabrana poglavlja ).
Zagreb: Erudita.
Lersch, R. (2005). Nastava kao čin uravnoteženja. Pedagogijska istraživanja, II
(1), 85-100 Palekčić, M. (2005). Utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika.
Pedagogijska istraživanja, II (2), 209-233.
Palekčić, M. (2006). Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji
adabira. Pedagogijska istraživanja, III (2), str.181-200.
Palekčić, M.(2007). Od kurikuluma do obrazovnih standarda. Kurikulum:
teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.). Zagreb : Zavod
za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. Str. 35-
101

Dopunska literatura:
Kyriacou, K (1997), Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.
Matte, W. (2007), Nastavne metode. 75 kompatnih pregleda za nastavnike i
učenike. Zagreb: Naklada Ljevak.
Matte, W. (2007), Rutinski planirati – učinkovito planirati. Zagreb: Naklada
Ljevak.
Prange; K.(2005), Kompetencije između profesionalizacije i evaluacije.
Pedagogijska istraživanja, II (1), 49-58.
Wiechmann ,J. (2006), Zwölf Unterrichtsmethoden. Vielfalt für die Praxis.
Weinheim: Beltz.