Redoviti studij - Studijski program - Silab - Evaluacija tretmana u obrazovanju
- Detalji
 - Objavljeno Utorak, 30 Rujan 2014 07:32
 
Ime nastavnika: Dr.sc. Vesna Buško, izv. prof.
Broj ECTS bodova: 4 
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar 
Status kolegija: izborni 
Oblik nastave: predavanja (30 sati) 
Uvjeti za upis kolegija: nema 
Način provjere znanja: Provjera znanja provodi se kontinuirano tijekom semestra - kroz grupna 
izlaganja seminarskih radova i rasprave tijekom nastave te ispitom nakon odslušanog kolegija. 
Okvirni sadržaj predmeta
Kolegij nudi opći prikaz široke kategorije postupaka obuhvaćenih pojmom evaluacije tretmana. 
Opisuju se glavni pojmovi vezani uz proces i smisao evaluacije različitih vrsta psihosocijalnih 
intervencija i programa. Sadržaj kolegija uključuje osvrt na teorijske, metodološke i praktične aspekte 
evaluacije programa, te prikaz racionale evaluacijskih postupaka; Definiraju se glavne vrste i modeli 
evaluacije programa i raspravlja o mogućim nacrtima evaluacijskih istraživanja; opisuju se elementi i 
koraci u planiranju evaluacijskih postupaka te izvještavanju o rezultatima provedenih evaluacijskih 
istraživanja. 
Tjedni raspored rada 
Planirane teme i nastavne cjeline su sljedeće: 
1.Osnovni pojmovi u evaluaciji tretmana; 
2. Značenje, priroda i vrste psihosocijalnih intervencija te smisao njihove evaluacije; 
3. Specifičnosti programa u obrazovanju; Teorijsko značenje evaluacije programa; 
4. Metodološki i praktični aspekti evaluacije programa; 
5. Logika i opća svrha evaluacijskih postupaka; 
6. Sudionici evaluacijskog procesa, uloge evaluatora; 
7. Glavne vrste evaluacije programa; 
8. Modeli evaluacije; 
9. Evaluacijska istraživanja; 
10.Planiranje evaluacijskih postupaka; 
11. Kriteriji i standardi za ocjenu djelotvornosti programa, 
12. Izvori i načini prikupljanja evaluacijskih podataka, postupci analize podataka; 
13. Izvještavanje o rezultatima evaluacije (elementi i struktura izvještaja, prilagodba korisnicima). 
Cilj kolegija / očekivane kompetencije
Nakon odslušanog kolegija studenti će moći definirati i objasniti opće pojmove u području evaluacije 
psihosocijalnih intervencija; razumjet će svrhu i znati objasniti logiku evaluacijskih postupaka; 
očekuje se da polaznici nakon odslušanog kolegija mogu kao član tima sudjelovati u kreiranju i 
provedbi evaluacijskog istraživanja u vezi s različitim tipovima obrazovnih programa. 
Obvezna literatura 
Kulenović, A. (1996). Evaluacija psihosocijalnih intervencija. U: Pregrad, J. (Ur.) Stres, trauma, 
oporavak (269-291). Zagreb: Društvo za psihološku pomoć. 
Posavac, E. J., & Carey, R. G. (2003). Program Evaluation - Methods and Case Studies. (6th ed.). New 
Jersey: Prentice Hall. 
Dopunska literatura 
Rossi, P. H., & Freeman, H. F. (2003). Evaluation. London: Sage. 
Rathvon, N. (2003). Effective school interventions. New York: The Guilford Press.