Redoviti studij - Studijski program - Silab - Evaluacija tretmana u obrazovanju

Ime nastavnika: Dr.sc. Vesna Buško, izv. prof.
Broj ECTS bodova: 4
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar
Status kolegija: izborni
Oblik nastave: predavanja (30 sati)
Uvjeti za upis kolegija: nema
Način provjere znanja: Provjera znanja provodi se kontinuirano tijekom semestra - kroz grupna
izlaganja seminarskih radova i rasprave tijekom nastave te ispitom nakon odslušanog kolegija.
Okvirni sadržaj predmeta
Kolegij nudi opći prikaz široke kategorije postupaka obuhvaćenih pojmom evaluacije tretmana.
Opisuju se glavni pojmovi vezani uz proces i smisao evaluacije različitih vrsta psihosocijalnih
intervencija i programa. Sadržaj kolegija uključuje osvrt na teorijske, metodološke i praktične aspekte
evaluacije programa, te prikaz racionale evaluacijskih postupaka; Definiraju se glavne vrste i modeli
evaluacije programa i raspravlja o mogućim nacrtima evaluacijskih istraživanja; opisuju se elementi i
koraci u planiranju evaluacijskih postupaka te izvještavanju o rezultatima provedenih evaluacijskih
istraživanja.
Tjedni raspored rada
Planirane teme i nastavne cjeline su sljedeće:
1.Osnovni pojmovi u evaluaciji tretmana;
2. Značenje, priroda i vrste psihosocijalnih intervencija te smisao njihove evaluacije;
3. Specifičnosti programa u obrazovanju; Teorijsko značenje evaluacije programa;
4. Metodološki i praktični aspekti evaluacije programa;
5. Logika i opća svrha evaluacijskih postupaka;
6. Sudionici evaluacijskog procesa, uloge evaluatora;
7. Glavne vrste evaluacije programa;
8. Modeli evaluacije;
9. Evaluacijska istraživanja;
10.Planiranje evaluacijskih postupaka;
11. Kriteriji i standardi za ocjenu djelotvornosti programa,
12. Izvori i načini prikupljanja evaluacijskih podataka, postupci analize podataka;
13. Izvještavanje o rezultatima evaluacije (elementi i struktura izvještaja, prilagodba korisnicima).
Cilj kolegija / očekivane kompetencije
Nakon odslušanog kolegija studenti će moći definirati i objasniti opće pojmove u području evaluacije
psihosocijalnih intervencija; razumjet će svrhu i znati objasniti logiku evaluacijskih postupaka;
očekuje se da polaznici nakon odslušanog kolegija mogu kao član tima sudjelovati u kreiranju i
provedbi evaluacijskog istraživanja u vezi s različitim tipovima obrazovnih programa.
Obvezna literatura
Kulenović, A. (1996). Evaluacija psihosocijalnih intervencija. U: Pregrad, J. (Ur.) Stres, trauma,
oporavak (269-291). Zagreb: Društvo za psihološku pomoć.
Posavac, E. J., & Carey, R. G. (2003). Program Evaluation - Methods and Case Studies. (6th ed.). New
Jersey: Prentice Hall.
Dopunska literatura
Rossi, P. H., & Freeman, H. F. (2003). Evaluation. London: Sage.
Rathvon, N. (2003). Effective school interventions. New York: The Guilford Press.