Redoviti studij - Studijski program - Silab - Fonetska korekcija

ECTS bodovi: 4 
Jezik: hrvatski 
Trajanje: 1 semestar 
Status: izborni 
Oblik nastave: 1+0+1 
Sadržaj: Kolegij se sastoji od teorijskog i praktičnog dijela. U teorijskom 
dijelu govori se o različitim metodama korekcije. Studenti osvještavaju 
potrebu za korekcijom izgovora na primjerima govora na hrvatskom ili 
stranim jezicima. Upoznaju se i s osnovama fonetike potrebnim za 
razumijevanje i primjenu korekcije. Neki od pojmova obrađenih na nastavi 
su: verbotonalna metoda, optimale, napetost glasova, visinske 
karakteristike glasova, načela fonetske korekcije, utjecaj materinskog jezika 
na izgovor stranoga - sistem grešaka, postupci fonetske korekcije, 
elektroakustička pomagala u fonetskoj korekciji. U praktičnom dijelu 
osvještavaju se izgovorne pogreške karakteristične za govornike različitih 
materinskih govora ili dijalekata. Svaki student izabire jedan konkretan 
izgovorni problem (strani jezik, hrvatski kao strani jezik, dijalekti) i 
ispitanika s kojim radi individualno – najprije pod nadzorom nastavnika, 
potom samostalno. Prije korekcije priprema plan korekcije, a tijekom FONETSKA KOREKCIJA (NM) 
2
korekcije vodi dnevnik. Ispitanik se snima prije i poslije korekcije, a 
poboljšanja se analiziraju u grupi na kraju semestra. 

Cilj: osposobiti studente za uočavanje izgovornih pogrešaka i za samostalan 
rad na njihovu ispravljanju 
Literatura: 
1. Nastavni materijali – uručci, prezentacije i sl. 
2. Mildner, V. (1999). Odpravljanje izgovornih napak v maternem in tujem 
jeziku. Skripta 3: Zbornik za učitelje slovenščine kot drugega/tujega 
jezika (ur. M. Bešter). 13-21. (rukopis prijevoda na hrvatski) 
3. Mildner, V. (1991). Najčešće greške u percepciji engleskog jezika u 
osoba kojima je materinski jezik hrvatski. Zbornik savjetovanja Društva 
za primijenjenu lingvistiku Hrvatske "Prožimanje jezika i kultura"
(Urednici: M. Andrijašević i Y. Vrhovac), Zagreb, 165 - 173. 
4. Mildner, V. (1993). Od dijalekta do standarda preko korektivne 
optimale (Primjer iz dubrovačkog govora), SUVAG 6, 1-2, 119-122. 
5. Malmberg, B. (1995). Fonetika. Ivor. Zagreb 
6. Vuletić, B. (1965). Fonetska korekcija prema principima Verbo-tonalnog 
sistema primijenjena na engleski jezik. Živi jezici, VII, 3-4, 17-31. 
Dodatna literatura: 
1. IPA Handbook i članci u Journal of the International Phonetic 
Association. 
2. Relevantni materijali ovisno o izabranom jeziku s kojim se korekcija 
radi. 
Oblik nastave: 
• 1 sat predavanja 1 sat vježbi tjedno (ovisno o trenutnoj fazi u kojoj 
se kolegij nalazi, moguće je da dinamika nastave neće uvijek biti 1 P 
+ 1V) 
Uvjeti: diplomski studij nastavnički smjer 
Od studenata se očekuje: 
• Korištenje sustava za učenje na daljinu Omega FONETSKA KOREKCIJA (NM) 
3
• Korištenje programa za obradu teksta (MS Word i 
sl.) 
• Korištenje programa za izradu prezentacija (MS 
Powerpoint) 
• Korištenje programa za obradu zvuka (Praat, 
CoolEditPro / Adobe Audition) 
Prijava kolegija i broj mjesta: Kolegij može pohađati najviše osam
studenata. Za sve dodatne informacije o kolegiju možete obratiti na e-mail 
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Materijali : uručci s predavanja – (PPT prezentacije, također dostupne na 
Omegi, sa zvučnim primjerima) 
zbirka članaka – na Omegi 
dodatni materijali na Omegi 

Ispit: Ocjenu čini uspjeh na testu (30%) koji je najvećim dijelom 
problemskog tipa i ocjena rezultata praktičnog rada (50%). Ocjenu 
praktičnog rada čini ocjena programa i dnevnika korekcije (50%) i procjena 
uspješnosti ispravljanja izabrane izgovorne pogreške (50%). 
U ocjenu također ulazi redovitost pohađanja nastave i pripremljenost za 
nastavu (zadaće i sudjelovanje u nastavi) (10%), te redovito izvršavanje 
planiranih obveza u praktičnom dijelu kolegija (10%). 
Skala za ocjenjivanje:
Od 91% - 5 
81% do 90% - 4 
71% do 80% - 3 
61% do 70% - 2 
Ako student nije zadovoljan ocjenom može izaći na usmeni ispit. 

Korištene metode u nastavi: Predavanja uz PowerPoint prezentaciju, 
zvučni primjeri korekcije izgovora različitih pogrešaka. Vježbe koje se 
izvode uz pomoć nastavnika, vježbe koje se izvode samostalnim radom 
studenata (zadaće) preko sustava Filozofskog fakulteta za učenje na FONETSKA KOREKCIJA (NM) 
4
daljinu Omega, praktični rad – ispravljanje odabrane pogreške kod jednog 
govornika koji se izvodi samostalnim radom studenata. 
SADRŽAJ KOLEGIJA – TJEDNI RASPORED RADA 
Tjedan Sadržaj nastave 
1. 
Upoznavanje sa sadržajem predmeta i studentskim 
obvezama. 
Ispunjavanje inicijalnog upitnika. 
- fonetika – temeljni pojmovi 
- fonetska korekcija 
(čitanje obvezne literature – Malmberg Fonetika – i do 15.03. 
rješavanje on-line testa na Omegi iz osnova fonetike, kako 
bismo mogli dalje napredovati u kolegiju) 
2. - različite metode fonetske korekcije 
- fonetska korekcija po verbotonalnoj metodi 
3. 
- optimale 
- visinske karakteristike glasova, 
- napetost glasova 
- načela fonetske korekcije 
- utjecaj materinskog jezika na izgovor stranoga 
- sistem grešaka, 
4. 
- postupci fonetske korekcije 
- elektroakustička pomagala u fonetskoj korekciji – SUVAG 
Lingua 
Sistem grešaka – zvučni primjeri 
- korištenje aparata SUVAG Lingua 
- individualna fonetska korekcija – struktura sesije
5. - korekcija izgovora u grupi (nastava stranih jezika)
- Korekcija izgovora kod izvornih govornika 
- korekcija izgovora pri učenju stranih jezika 
6. 
- simulacija sesije individualne fonetske korekcije - korekcija 
dijalektalnog izgovora (najčešće pogreške kod govornika 
hrvatskog jezika i kako ih ispraviti) 
7. - primjeri načina korekcije izgovora u nastavi stranih jezika – 
analiza prednosti i nedostataka materijala 
- priprema za test 
8. TEST 
- 3 sata hospitacija u Croaticumu 
9. – 14. 
1. sesija 
Upoznavanje studenta (nastavnika) i učenika s načinom rada 
individualne fonetske korekcije. Početak ispravljanja pogreške
2. – 10. sesija 
Ispravljanje pogreške. Obvezne kratke konzultacije s 
nastavnikom o svakoj sesiji. Vođenje dnevnika korekcij 
15. 
07.06.2010.
Završna izlaganja i procjena uspješnosti korekcije odabrane 
pogreške. 
Analiza rezultata i kolegija.

Redoviti studij - Studijski program - Silab - Filozofija odgoja

.

Redoviti studij - Studijski program - Silab - Evaluacija tretmana u obrazovanju

Ime nastavnika: Dr.sc. Vesna Buško, izv. prof.
Broj ECTS bodova: 4
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar
Status kolegija: izborni
Oblik nastave: predavanja (30 sati)
Uvjeti za upis kolegija: nema
Način provjere znanja: Provjera znanja provodi se kontinuirano tijekom semestra - kroz grupna
izlaganja seminarskih radova i rasprave tijekom nastave te ispitom nakon odslušanog kolegija.
Okvirni sadržaj predmeta
Kolegij nudi opći prikaz široke kategorije postupaka obuhvaćenih pojmom evaluacije tretmana.
Opisuju se glavni pojmovi vezani uz proces i smisao evaluacije različitih vrsta psihosocijalnih
intervencija i programa. Sadržaj kolegija uključuje osvrt na teorijske, metodološke i praktične aspekte
evaluacije programa, te prikaz racionale evaluacijskih postupaka; Definiraju se glavne vrste i modeli
evaluacije programa i raspravlja o mogućim nacrtima evaluacijskih istraživanja; opisuju se elementi i
koraci u planiranju evaluacijskih postupaka te izvještavanju o rezultatima provedenih evaluacijskih
istraživanja.
Tjedni raspored rada
Planirane teme i nastavne cjeline su sljedeće:
1.Osnovni pojmovi u evaluaciji tretmana;
2. Značenje, priroda i vrste psihosocijalnih intervencija te smisao njihove evaluacije;
3. Specifičnosti programa u obrazovanju; Teorijsko značenje evaluacije programa;
4. Metodološki i praktični aspekti evaluacije programa;
5. Logika i opća svrha evaluacijskih postupaka;
6. Sudionici evaluacijskog procesa, uloge evaluatora;
7. Glavne vrste evaluacije programa;
8. Modeli evaluacije;
9. Evaluacijska istraživanja;
10.Planiranje evaluacijskih postupaka;
11. Kriteriji i standardi za ocjenu djelotvornosti programa,
12. Izvori i načini prikupljanja evaluacijskih podataka, postupci analize podataka;
13. Izvještavanje o rezultatima evaluacije (elementi i struktura izvještaja, prilagodba korisnicima).
Cilj kolegija / očekivane kompetencije
Nakon odslušanog kolegija studenti će moći definirati i objasniti opće pojmove u području evaluacije
psihosocijalnih intervencija; razumjet će svrhu i znati objasniti logiku evaluacijskih postupaka;
očekuje se da polaznici nakon odslušanog kolegija mogu kao član tima sudjelovati u kreiranju i
provedbi evaluacijskog istraživanja u vezi s različitim tipovima obrazovnih programa.
Obvezna literatura
Kulenović, A. (1996). Evaluacija psihosocijalnih intervencija. U: Pregrad, J. (Ur.) Stres, trauma,
oporavak (269-291). Zagreb: Društvo za psihološku pomoć.
Posavac, E. J., & Carey, R. G. (2003). Program Evaluation - Methods and Case Studies. (6th ed.). New
Jersey: Prentice Hall.
Dopunska literatura
Rossi, P. H., & Freeman, H. F. (2003). Evaluation. London: Sage.
Rathvon, N. (2003). Effective school interventions. New York: The Guilford Press.

Redoviti studij - Studijski program - Silab - Alternativne pedagoške ideje i škole

.

Redoviti studij - Studijski program - Izborni kolegiji

Alternativne pedagoške ideje i škole

ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 30 + 30 + 0

 

Evaluacija tretmana u obrazovanju

Nositelj: prof. dr. sc. Vesna Buško
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 30 + 0 + 0

 

Filozofija odgoja

Nositelj: doc. dr. sc. Ivana Zagorac
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 30 + 0 + 0

 

Fonetska korekcija

Nositelj: prof. dr. sc. Vesna Mildner
Izvoditelj: Diana Tomić, Arnalda Dobrić
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 15 + 15 + 0

 

Govorništvo za nastavnike

Nositelj: prof. dr. sc. Gordana Varošanec-Škarić
Izvoditelj: Ines Carović
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 0 + 15 + 15

 

 

Hrvatski jezik za nastavnike

Nositelj: prof. dr. sc. Bernardina Petrović
Izvoditelj: prof. dr. sc. Bernardina Petrović
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 15 + 15 + 0

 

Informacijske tehnologije u obrazovanju

Nositelj: doc. dr. sc. Krešimir Pavlina
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 15 + 0 + 15

 

Inteligencija

ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 15 + 15 + 0

Modeli obrazovanja učitelja

Nositelj: doc. dr. sc. Mirjana Šagud
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 30 + 30 + 0

 

Primjena računala u nastavi jezika

Nositelj: prof. dr. sc. Sanja Seljan
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 15 + 0 + 15

 

Proizvodnja govora

Nositelj: doc. dr. sc. Marko Liker
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 0 + 15 + 15

 

Psihodijagnostička sredstva

ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 15 + 15 + 0

 

Rad s nadarenim učenicima

Nositelj: prof. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 30 + 0 + 0

 

Razvojna psihologija za nastavnike

Nositelj: prof. dr. sc. Gordana Keresteš
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 30 + 15 + 0

 

Sociologija obrazovanja

Nositelj: doc. dr. sc. Anton Vukelić
Izvoditelj: 
ECTS bodovi: 4
Trajanje: 1 semestar
Status: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno (predavanja + seminari + vježbe): 30 + 0 + 0