doc. dr. sc. Anton Vukelić

Filozofski fakultet Sveučilišta Zagrebu

Elektronička pošta: avukelic@ffzg.unizg.hr

 

Životopis

Obrazovanje i napredovanja u zvanju

1990. godine diplomirao na studiju sociologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu

1990. godine  izabran u znanstveno-nastavno zvanje mlađeg asistenta za stručno područje sociologija te zaposlen kao mlađi asistent na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu

1992. godine  upisuje Poslijediplomski studij sociologije migracija pri Odsjeku za Sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu

1998. godine  magistrirao s temom Stratifikacijski položaji  etnonacionalnih grupa u Hrvatskoj

1998. godine   izabran u znanstveno-nastavno zvanje asistenta za stručno područje sociologija  te je u tom zvanju izabran u stalni radni odnosu na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu

2001. godine godine prijavljuje doktorsku disertaciju

2003. godine obranio doktorsku disertaciju pod naslovom Anomija pojedinih socijalnih grupa suvremenoga hrvatskog društva

2004. godine izabran u znanstveno nastavno zvanje višeg asistenta za znanstveno područje društvenih znanosti, polje  sociologija te je u tom zvanju izabran u stalni radni odnos na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu

2008. godine izabran u znanstveno nastavno zvanje docenta za znanstveno područje društvenih znanosti, polje  sociologija te je u tom zvanju izabran u stalni radni odnosu na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu

2008. godine zaposlen kao docent na  Odsjeku za sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu

 

Nastavno i stručno iskustvo

 Od 1990. - 2008. godine na Katedri za sociologiju Fakultetu strojarstva i brodogradnje predavao je kolegie Sociologija, Industrijska sociologija, Socijalna psihologija malih grupa.

Od 2008. godine  na Odsjeku za Sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu predaje kolegij Hrvatsko društvo, a pri Centru za obrazovanje nastavnika na Filozofskom fakultetu u Zagrebu predaje kolegij Sociologija obrazovanja.

 

Popis relevantnih radova objavljenih u posljednjih pet godina

- Political Program at Croatian Public TV: The Socio-demographic Profiles of Viewers

u zborniku radova: 18th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on  1st CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Zagreb, 2006, 97-101

 (koautorstvo sa K. Korenčić-Kampl i Lj. Bakić-Tomić)

 

- Media, Crime and Public

u zborniku radova: 18th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on  1st CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Zagreb, 2006, 108-112

(koautorstvosaLj. Bakić-Tomić iZ. Hubnikova)

 

- Zamor od politike: analiza trendova gledanosti političkih emisija na televiziji

            u: Informatologija, 2007, Zagreb, 199-203

 

- Viški jezik i identitet

            u zborniku radova Jezik i identiteti, HDPL, Zagreb-Split, 2007

            (koautorstvo sa A. Pavlinom), 447-456.

 

- Psychological Anomie (Srole’s Scale) and the Unemployed in Croatian Society

            u zborniku radova: 19th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on  2. CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Baden-Baden, 2007

(koautorstvo sa Z. Hubnikova i A. Hunjet)

 

- Social-Psychological Aspects of Communication with the Handicapped and Unemployed

            u zborniku radova: 19th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on  2. CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Baden-Baden, 2007

      (koautorstvo sa Z. Hubinkova i A. Wertag)

 

- Gender Aspects of Managerial Communication

            u zborniku radova: 19th International Conference on Systems Research, Informatics and Cybernetics: Special Focus Symposium on  2. CISKS: Communication and Information Sciences in the Knowledge Society , Baden-Baden, 2007

(koautorstvo sa Lj. Bakić-Tomić i D. Pauknerova)

 

- Percepcija savjetnika Hrvatskog zavoda za zapošljavanje o ćimbenicima zapošljavanja nezaposlenih

                        u: Informatologija, 2008, Zagreb, 23-32

 

 - Pritisak i zapošljavanje nezaposlenih osoba

                        u: Društvena istraživanja. 17 (2008) , 6; 1089-1108


 - Teorije anomije

            u zborniku radova: Conference Proceedings of Special Focus Symposiums on ICSKS: Information, Communication and Economic Sciences in the Knowledge Society , Zagreb, 2008

 

- Single aspects of job satisfaction among engineers

                        u zborniku radova:Pre-conference proceedings of the Special Focus Symposium on 6th CIESKS: Communication, Information and Economic Science in Knowledge Society, Baden-Baden, July 28-29, 2008 : 20th International Conference on Systems Research, Informatiocs and Cybernetics, (July 24th -30th, 2008, Baden-Baden)

(koautorstvo sa Štefanić, Nedeljko; Hubinkova, Zuzana)

prof. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Elektronička pošta: vvlahovi@ffzg.unizg.hr

 

Životopis

Rođena je 1959. godine u Zagrebu gdje je završila osnovnu školu i gimnaziju. Studij psihologije na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu završila je 1982. godine. Na istom fakultetu magistrirala je 1986. a doktorirala 1996. godine.

Od 1982. do 1987. zaposlena je kao asistent na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zadru. Asistent na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu postala je 1987. godine, 1996. izabrana je u višeg asistenta, 1998 u docenta,  2001. godine u izvanrednog,  2007. godine u redovitog  profesora, a 2012 u redovitog profesora u trajnom zvanju.. Od 2000. godine  predstojnica je Katedre za školsku psihologiju.

Na studiju psihologije održava nastavu iz kolegija Psihologija obrazovanja – učenje i poučavanje, Psihologija obrazovanja nadarenih učenika, Psihologija učenja i poučavanja matematike i Metodika nastave psihologije te je nositeljica kolegija Metodički praktikum. U okviru Doktorskog studija psihologije vodi modul iz psihologije obrazovanja i kolegij Kognitivni modeli učenja i poučavanja matematike. Sudjeluje u izvođenju poslijediplomske nastave na Doktorskom studiju glotodidaktike Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Poslijediplomskome specijalističkom studiju iz supervizije psihosocijalnog rada Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu.

Osim nastave na Sveučilištu držala je brojne edukacije za učitelje, ravnatelje, stručne suradnike u školama, predavače CARnet-a, sveučilišne asistente i nastavnike.

Bila je voditeljica i suradnica na više znanstvenih projekata. Trenutno je voditeljica znanstvenog projekta Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi i programa Psihološki čimbenici uspješnog učenja. Objavila je četrdesetak znanstvenih i stručnih radova, te je koautor ili urednik pet  knjiga (od kojih je jedna sveučilišni udžbenika a jedna sveučilišni priručnik). Izlagala je znanstvene radove na tridesetak znanstvenih skupova  u zemlji i inozemstvu.

            Sudjelovala je u brojnim stručnim projektima nevladinih udruga, UNICEF-a i Agencije za odgoj i obrazovanje. Članica je Društva psihologa Hrvatske, European Association for Research on Learning and instruction (EARLI) i International School Psychology Association (ISPA).

 

 

Popis radova objavljenih u posljednjih pet godina  (2007. – 2012. godina)

Pavlin-Bernardić, N., Vlahović-Štetić, V. i Arambašić, L. (2008) Children's solving of mathematical word problems: The contribution of working memory. Review of Psychology, 15(1-2), 35-43

Rovan, D. i Vlahović-Štetić, V. (2008). Self-concept of high school students with various level of mathematical giftednessStudia Psychologica, 50(2), 169-178.

Rovan, D.,  Pavlin-Bernardić, N. i Vlahović-Štetić, V. (2009). Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja. Suvremena psihologija, 12(1) 1, 99-118.

Vlahović-Štetić, V. (2008). Teorijski pristupi darovitosti. U: V. Vlahović-Štetić (ur.), Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi (Drugo dopunjeno i izmijenjeno izdanje), 13-22. Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.

Vlahović-Štetić, V. (2009). Matematika za život. Dijete, škola, obitelj, 24, 2-5.

Vlahović-Štetić, V., Pavlin-Bernardić, N. i Rajter, M. (2010). Illusion of linearity in geometry: Effect in multiple-choice problems. Mathematical Thinking and Learning, 12(1), 54-67.

Vlahović-Štetić, V. (ur.) (2008). Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi (Drugo dopunjeno i izmijenjeno izdanje). Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.

Vizek Vidović, V. i Vlahović-Štetić, V. (2007). Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj. Ljetopis socijalnog rada, 14(2), 283-310.

Pavlin-Bernardić, Nina, Vlahović-Štetić, Vesna, MišuracZorica, Irena (2010). Studentskii

učiteljskistavoviiuvjerenjaomatematici. Odgojne znanosti. 12, 2; 385-397.

Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan Daria; Vlahović-Štetić, Vesna (2011). Kad u matematici „više“

zapravo znači „manje“: Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe.

Psihologijske teme. 20, 1; 115-130.

Paić-Antunović, Jelena; Vlahović-Štetić, Vesna (2011). The effect of feedback on the intensity of the illusion of linearity in high-school student's solving of geometry problems. Review of psychology. 18, 1; 21-30

 

Popis radova koji nastavnika kvalificiraju za izvođenje nastave

Miljević-Riđički, R., Miljković, D., Pavličević-Franić, D., Rijavec, M., Vizek Vidović, V., Vlahović-Štetić, V. i Zarevski, P. (2000) Učitelji za učitelje. Zagreb: IEP d.o.o.

Miura, I.T., Okamoto,Y., Vlahović-Štetić, V., Kim, C. i Han, J.H. (1999). Language supports

for children's understanding of numerical fractions:Cross-national comparisons. Journal of Experimental Child Psychology, 74, 356-365.

Silić, B., Vlahović-Štetić, V.,Slaviček, M. (1999.). Identifikacijaintelektualnonadarenih

učenikanatemeljurezultatatestaiprocjenaučitelja, Napredak, 140, 3, 319-329.

Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović Štetić, V. i Miljković D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP.

VizekVidović V., Vlahović-Štetić V., Arambašić L., SlavičekM., (1997.). Konativnei

emocionalnekarakteristikematematičkinadarene  iprosječnosposobnedjece, Društvenaistraživanja, 6,4-5(30-31), 619-634.

VizekVidović, V., Vlahović-Štetić, V., Petrak, O. (1999.). Nekemetrijskekarakteristike

Skalezaprocjenuponašanjaučenikaurazredu, Hrvatskarevijazarehabilitacijskaistraživanja, 35,1, 51-61.

Vlahović-Štetić, V. (1999). Word problem solving as a function of problem type, situational

contextand drawing, Studia Psychologica, 41, 49-62.

Vlahović-Štetić, V.(2002.). Teorijedarovitostiinjihovoznačenjeza školskupraksu

Poticanjedarovite  djeceiučenika, Zagreb:HPKZ

Vlahović-Štetić, V.(ur.).(2008). Daroviti učenici: teorijski pristup i primjena u školi. Zagreb: Institut za društvena istraživanja.

Vlahović-Štetić V., Kovačić S. (1999.). Kognitivnareprezentacijabrojevaudjece

različitedobi, Društvenaistraživanja, 4 (42), 563-577.

Vlahović-Štetić, V. i Miura I.T. (1995.). Cognitive representationof number and understanding of place value: First graders in Croatia and the United States. Review of Psychology, 2, 23-28.

Vlahović-Štetić, V. i Vizek Vidović, V. (1998) Kladim se da možeš..., - psihološki aspekti početnog poučavanja matematike. Zagreb: Udruga roditelja "Korak po korak".

Vlahović-Štetić, V., Vizek Vidović, V. i Arambašić L. (1999). Motivational characteristics in mathematical achievement; A study of gifted high-achieving, gifted underachieving and non-gifted pupils. High Ability Studies, 10, 37-49.

Vlahović-Štetić, V., VizekVidović, V., Arambašić, L., Miharija, Ž. (1995.). PriručnikzaTest

 

spremnostiza školu, NakladaSlap, Jastrebarsko

prof. dr. sc. Gordana Varošanec-Škarić

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Elektronička pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Životopis

Dr.sc. Gordana Varošanec-Škarić rođena je 7. ožujka 1959. godine u Gospiću. Osnovnu školu i gimnaziju općeg smjera završila je u Zagrebu. Diplomirala je smjer dramaturgije na Akademiji za kazalište, film i televiziju u Zagrebu 1984. godine i stekla zvanje diplomiranog dramaturga. Također je diplomirala komparativnu književnost i fonetiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1986. godine i stekla zvanje profesora komparativne književnosti i fonetike. Magistrirala je na smjeru komunikologije na zajedničkom Poslijediplomskom studiju informacijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu 1993. godine u Varaždinu, obranivši radnju pod naslovom Dinamika konotacijskih vrijednosti temeljnih političkih pojmova. Doktorirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1998. godine, disertacijom iz područja humanističkih znanosti, znanstveno polje jezikoslovlje pod naslovom Zvučne osobine ugode glasa.

Od 1988. do 1993. godine radila je kao mladi istraživač na znanstveno-istraživačkim projektima na Fakultetu političkih znanosti i Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Godine 1994. izabrana je za asistenticu u Odsjeku za fonetiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu, 1998. godine za višu asistenticu, 2000. docenticu a 2005. godine za izvanrednu profesoricu na Katedri za estetsku fonetiku i ortoepiju hrvatskog jezika, u kojem svojstvu se nalazi i sada. Predaje Ortofoniju, Scenski govor, Ortoepiju hrvatskog jezika, Govor masovnih medija, Neverbalnu komunikaciju, Metodiku govora u elektroničkim medijima i Govorništvo za nastavnike. Na Doktorskom studiju lingvistike predaje Forenzičku fonetiku. Osim na matičnom Odsjeku predavala je ili predaje fonetske kolegije studentima Akademije dramskih umjetnosti, Muzičke akademije, Fakulteta političkih znanosti, Studija Mediji i društvo Sveučilišta u Dubrovniku i Studija glume i lutkarstva Sveučilišta u Osijeku a predaje i studentima Filozofskog fakulteta u Ljubljani.

Do sada je objavila jednu knjigu i po tridesetak znanstvenih radova i stručnih radova. Urednica je triju zbornika znanstvenih radova i dvaju zbornika sažetaka sa znanstvenih skupova.

Sudjelovala je na dvadesetak međunarodnih i domaćih znanstvenih skupova s tridesetak izlaganja a sama je organizirala dva znanstvena skupa s međunarodnim sudjelovanjem.

Bila je istraživač na projektima o hrvatskoj prozodiji i o hrvatsko-slovenskim fonetskim dodirima u okviru hrvatsko-slovenskih bilateralnih projekta, a glavni je istraživač bila na tri projekta MZOŠ RH o glasu i forenzičkoj fonetici. Članica je domaćih i međunarodnih znanstvenih i strukovnih udruga.

Dr. sc. Gordana Varošanec-Škarić,  u okviru stručne djelatnosti, surađivala je kao fonetičar na HRT-u, sudjelovala je u radu Govorničke škole za darovite srednjoškolce, koje je sada i voditeljica, održala je nekoliko radionica o glasu i govoru te niz javnih predavanja iz područja fonetike u različitim strukovnim udrugama i ustanovama. Bila je voditeljica Odjela za fonetiku Hrvatskoga filološkog društva (2000-2008.), članica uredništva časopisa Govor i njegova je tajnica od 2003. godine.

Bila je pročelnica Odsjeka za fonetiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu i članica Fakultetskog vijeća (2000.- 2002.), i niza stručnih i upravnih tijela Odsjeka i Fakulteta, a sada je  predstojnica Katedre za ortoepiju hrvatskog jezika.

 


Popis radova objavljenih u posljednjih pet godina  (2005. – 2010. godina)

 

1.      Varošanec-Škarić, G. (2005). Timbar . Zagreb: FF press, 278 stranica.

2.      Varošanec-Škarić, G. (2006). Vibrato školovanih muških pjevačkih glasova. Govor  - časopis za fonetiku. XXIII, 2; 97-121.

3.      Varošanec-Škarić, G.; Bićanić, J. (2007). A comparison of indices of difference and similarity, based on LTASS and tested on voices in real forensic case in controled conditions. Procedings of 16th International Congress of Phonetic Sciences / Trouvain, Jurgen ; Barry, William J. (ur.). Saarbrucken : Pirrot GmbH, Dudweiler, 2085-2088.

4.      Varošanec-Škarić, G. i Horga, D. (urednici). (2007.) Istraživanja govora – knjiga sažetaka 6. znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem. Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i HFD.

5.      Varošanec-Škarić, G.; Stanković, D.; Šafarić, I. (2008).
Prepoznavanje poznatih glasova studenata fonetike u normalnom govoru, normalnom filtriranom, prikrivenom i prikrivenom filtriranom govoru. Govor - časopis za fonetiku. XXV, 2; 143-170.

6.      Varošanec-Škarić, G. (2008). Verifikacija govornika u forenzičnoj foneticiGovor- časopis za fonetiku. XXV, 1; 31-44.

7.      Varošanec-Škarić, G. (2008). Acoustics characteristics of voice and vocal care in acting and other students. Clinical Linguistics and Phonetics. 22; 881-889.

8.      Varošanec-Škarić, G.; Kišiček, G. (2009) Izvanjske indeksikalne osobine govornika varaždinskoga i osječkoga govora. Suvremena lingvistika. 1.  67; 109-125.

9.      Varošanec-Škarić, G.(2011). Fonetska njega glasa i izgovora. Zagreb: FF press.

 

Popis radova koji nastavnika kvalificiraju za izvođenje nastave

 

  1. Varošanec, G. (1988). Čija je mora “Mora”? (T. Bakarić: “Mora”). Novi prolog, 8-9, 215-223.
  2. Varošanec-Škarić, G. (1989). Neborci u agonu (Miroslav Krleža: “U agoniji”). Novi prolog, 12-13, 173-176.
  3. Varošanec- Škarić, G. (1993). Evgenij Kumičić: Govori. Govor/Speech, X, 2, 87-93.
  4. Varošanec-Škarić, G. (1993). Politička zbilja projicirana u Galileo prostor. Govor/Speech, X, 1, 51-87.
  5. Varošanec-Škarić, G. (1994). Glasovi radiotelevizijskih spikera na temelju njihova dugotrajnoga prosječnoga spektra. Govor/Speech, XI, 1, 27-40.
  6. Škarić, I. i Varošanec-Škarić, G. (1994). Skupna slika govora Hrvatske televizije. Govor/Speech, XI, 2, 1-12.
  7. Škarić, I. i Varošanec- Škarić, G. (1994). Ocjene televizijskih govornika. Govor/Speech, XI, 1, 1-9.
  8. Varošanec-Škarić, G. (2000). Proksemika glumačkoga govora. Zbornik (ur. K. Podbevšek i T. Gubenšek): Kolokvij o umetniškem govoru, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, str. 46-56.
  9. Varošanec - Škarić, G. (2000). Vježbe za glas i izgovor. Logopedsko društvo Štajerske regije, Maribor, Slovenija.
  10. Varošanec-Škarić, G. (2005). Timbar . Zagreb: FF press.
  11. Varošanec-Škarić, G.(2011). Fonetska njega glasa i izgovora. Zagreb: FF press.

prof. dr. sc. Mirjana Šagud

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Elektronička pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Životopis:
Mirjana Šagud rođena je 24. studenoga 1957. godine u Čakovcu gdje je završila osnovnu školu, gimnaziju i Pedagošku akademiju. Godine l982. diplomirala je  na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu studij pedagogije. Na istom fakultetu magistrirala je godine l991. iz područja pedagogije, obranom magistarskog rada pod nazivom “Postupci odgajatelja u razvijanju i bogaćenju simboličke igre”. Doktorirala je 3. svibnja 2006. godine disertacijom “Odgajatelj kao refleksivni praktičar”. Od l982. godine radila je kao znanstveni asistent pri Pedagogijskim znanostima Filozofskog fakulteta, a od 1998. godine na Visokoj učiteljskoj školi u Petrinji gdje je bila na dužnosti dekanice. Od 2001. godine predsjednica je Državnog povjerenstava za polaganje stručnih ispita odgojitelja. Od 2008. godine zaposlena je na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. 23. rujna 2013. godine izabrana je u znanstveno zvanje višeg znanstvenog suradnika te u znanstveno-nastavno zvanje izvanrednog profesora. Od 2006. godine suradnica je na znanstvenom projektu “Nove paradigme ranog odgoja”, a od 2013. godine na bilateralnom znanstvenom projektu  “Interkulturalni pristup integraciji Roma: Hrvatska-Crna Gora”. Voditeljica je akcijskih istraživanja usmjerenih na unapređivanje prakse u nekoliko zagrebačkih dječjih vrtića. Autorica je dviju znanstvenih knjiga – “Odgajatelj u dječjoj igri” i “Odgajatelj kao refleksivni praktičar”, tridesetak znanstvenih radova u časopisima i zbornicima sa stručno-znanstvenih skupova, te više desetaka stručnih radova. Aktivno je sudjelovala na mnogim domaćim i međunarodnim stručno-znanstvenim skupovima i održala brojna predavanja. Voditeljica katedre za predškolsku pedagogiju Odsjeka za pedagogiju.

 

Bibliografija:

Autorske knjige

1. Šagud, Mirjana.
Odgajatelj kao refleksivni praktičar .
Petrinja : Visoka učiteljska škola Petrinja, 2006 (monografija).

2. Šagud, Mirjana.
Odgajatelj u dječjoj igri .
Zagreb : Školske novine, 2002 (monografija).



Poglavlja u knjizi

1. Šagud, Mirjana.
Profesionalizam odgajatelja – temeljni čimbenik u mijenjanju kulture predškolske ustanove // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Pitomača : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. Str. 281-289.

2. Šagud, Mirjana; Jurčević-Lozančić, Anka.
Značaj kritičke refleksije i samorefleksije za istraživanje i unapređivanje pedagoške prakse // Prema kulturi (samo)vrednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja: izazov za promjene / Ljubetić, Maja ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split : Nomen Nostrum Mudnić d.o.o, 2012. Str. 138-145.

3. Šagud, Mirjana; Jurčević-Lozančić, Anka.
Autonomija odgajatelja i razvoj njegovih kompetencija // Suvremeni tokovi u ranom odgoju / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.).
Zenica : Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. Str. 463-476.

4. Šagud, Mirjana.
Profesionalno usavršavanje i razvoj odgajatelja // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za pedagogiju, 2011. Str. 267-291.

5. Šagud, Mirjana; Kermeci, Marinela.
Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse // Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh (ur.).
Rijeka : Grafika Zambelli, 2009. Str. 235-244.

6. Šagud, Mirjana.
Preparing Kindergarten Teachers for the Complex Field of Education // Teacher of 21st century: Quality Education for Quality Teaching / Žogla, Irē na (ur.).
Riga : University of Latvia Press, 2008. Str. 169-175.



Znanstveni radovi u drugim časopisima

1. Šagud, Mirjana; Petrović Sočo, Biserka.
Playing - Medium for Understanding, Interpreting and Transforming Immediate Reality. // Croatian Journal of Education (1848-5650) 16 (2014), S.I. ; 279-289. 16 (2014) ; 1-316 (pregledni rad, znanstveni).

2. Šagud, Mirjana.
Inicijalno obrazovanje odgajatelja i profesionalni razvoj. // Pedagogijska istraživanja. 8 (2011) , 2; 259-269 (članak, znanstveni).

3. Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana; Brajša-Žganec, Andreja.
Kompetencije odgajatelja u vrtiću - organizaciji koja uči. // Pedagogijska istraživanja. 3 (2006) , 1; 45-59 (članak, znanstveni).

4. Petrović-Sočo, Biserka; Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana.
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu. // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu. 7 (2005) , 2 (10); 315-327 (pregledni rad, znanstveni).



Ostali radovi u drugim časopisima

1. Šagud, Mirjana.
INTERAKTIVNO SAGLEDAVANJE PROFESIONALNE, STRUČNE I OSOBNE AUTONOMIJE ODGAJATELJA. // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu. 107-108 (133-134) (2013) ; 6-7 (članak, stručni).

2. Šagud, Mirjana.
Profesionalni razvoj odgajatelja i suvremeni kurikulum djece rane i predškolske dobi. // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu. 21/22 (2011) , 93-94; 16-17 (članak, stručni).

3. Šagud, Mirjana.
Pedagog u građenju i razvijanju kurikuluma. // Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu. 90-91 (2010) ; 12-14 (članak, ostalo).

4. Šagud, Mirjana; Petrović-Sočo, Biserka.
Simbolička igra predškolskog djeteta u institucijskom kontekstu. // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu. 142 (2001) , 1; 61-70 (pregledni rad, ostalo).

5. Šagud, Mirjana; Petrović-Sočo, Biserka.
Integrirani metodički pristup učenju predškolskoga djeteta. // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu. 2 (2000) ; 75-83 (članak, stručni).



Radovi u postupku objavljivanja

1. Šagud, Mirjana; Petrović-Sočo, Biserka.
Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti. // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. (2013) (prihvaćen za objavljivanje).



Plenarna izlaganja

1. Šagud, Mirjana; Lešin, Gordana.
Istraživački aspekt profesionalnog identiteta odgajatelja // EDUvision 2014 / Mojca Orel (ur.).
Ljubljana : EDUvision, 2014. 295-303 (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

2. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Akcijsko istraživanje-kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju, zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju2005. / Ante Murn, Diana Nenadić-Bilan, Robert Bacalja, Mirna Klarin (ur.).
Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, 2007. 93-102 (plenarno predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).



Objavljena pozvana predavanja na skupovima

1. Šagud, Mirjana.
Uloga akademske zajednice u profesionalnoj pripremi budućih učitelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar : Sveučilište u Zadru, 2010. 24-34 (pozvano predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

2. Šagud, Mirjana.
Odgojno – obrazovna praksa – mjesto kontinuiranog učenja odgajatelja // .
(pozvano predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

3. Šagud, Mirjana.
Kompetetencije odgajatelja i suvremena odgojno - obrazovna praksa // Kompetencije i kompetentan učitelj / Babić, Nada (ur.).
Osijek : Sveučilište J.J. Strosmmayer, 2007. 119-125 (pozvano predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).



Znanstveni radovi u zbornicima skupova s međunar.rec.

1. Jurčević-Lozančić, Anka; Šagud, Mirjana; Konstadinović, Danijela.
Education and learning for the future : challenges and questions // School, Education and Learning for the Future / Jurčević-Lozančić, Anka ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb : Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu., 2011. 137-145 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

2. Šagud Mirjana.
Integrated Learning through Play // Modern Methodological Aspects / Bene, Annamaria (ur.).
Subotica : University of Novi Sad, Hungarian Language Teacher Training Faculty, 2010. 66-75 (predavanje,međunarodna recenzija,objavljeni rad,znanstveni).



Drugi radovi u zbornicima skupova s recenzijom

1. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Akcijsko istraživanje – kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar : Sveučilište u Zadru. Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2007. 93-102 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

2. Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana.
Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece // Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu.
2007. 119-128 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

3. Šagud, Mirjana.
Evaluacija i samoevaluacija odgojno-obrazovne prakse // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. 678-684 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

4. Šagud, Mirjana; Slunjski, Edita.
Primjena portfolia u metodičkoj pripremi studenata // VII. dani Mate Demarina – prema suvremenoj školi / Šagud, Mirjana (ur.).
Petrinja : Visoka učiteljska škola u Petrinji, 2006. 89-98 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad,znanstveni).

5. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Jaslice-zajednica koja uči // Zbornika radova Čakovec 2003. / Slunjski, Edita (ur.).
Čakovec : Zrinski, 2003. 19-22 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad).

6. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Odgojitelj-refleksivni praktičar i pedagoška dokumentacija // Zbornik radova Čakovec 2001. / Varošanec, Lidija (ur.).
Čakovec : Knjigoplastika d.o.o., 2001. 19-24 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad).

7. Petrović-Sočo, Biserka; Šagud, Mirjana.
Igra u predškolskoj ustanovi // Mirisi djetinjstva / Hicela, Ivon (ur.).
Split, 20002. 10-13 (predavanje,domaća recenzija,objavljeni rad).



Sažeci u zbornicima skupova

1. Šagud, Mirjana.
Suvremeno djetinjstvo i institucijski kontekst // 14. DANI MATE DEMARINA SUVREMENI IZAZOVI TEORIJE I PRAKSE ODGOJA I OBRAZOVANJA / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.). - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu Učiteljski Fakultet , 2014. 374-374 (ISBN: 978-953-7210-72-4). / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Topusko, Hrvastka, 29-30.05.2014. : Učiteljski fakultet Zagreb, 2014. 374-374 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).

2. Šagud, Mirjana.
Playing – the media of understanding, interpretation and transformation of the immediate reality // .
(predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,znanstveni).

3. Petrović-Sočo, Biserka: Šagud, Mirjana.
Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati // Dijete i djetinjstvo. Teorija i praksa predškolskog odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek : Sveučilište J.J. Strosmayera u Osijeku. Visoka učiteljska škola, 2002. 44-45 (predavanje,međunarodna recenzija,sažetak,stručni).

 

 

prof. dr. sc. Bernardina Petrović

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Elektronička adresa: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

 

Životopis

Rođena je 24. prosinca 1965. godine u Vinkovcima. Studij kroatistike završila je 1991., magistrirala je 1999., a doktorirala 2003. godine. U istraživačko zvanje asistentice izabrana je 1999. godine, u zvanje više asistentice 2003. godine, u znanstveno-nastavno zvanje docentice 2004., izvanredne profesorice 2010., a redovite profesorice 2016. godine.

Od 1991. do 1993. radila je kao profesorica hrvatskoga jezika i književnosti u osnovnoj i srednjoj školi. Od 1993. do 2004. uposlena je u Zavodu za lingvistička istraživanja HAZU. Od 2004. uposlena je na Katedri za hrvatski standardni jezik Odsjeka za kroatistiku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Na Preddiplomskome studiju kroatistike Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu predaje obvezatni kolegij Hrvatski standardni jezik – Fonologija i morfonologija. Na Diplomskome studiju kroatistike Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu predaje izborne kolegije Tekstna lingvistika, Semantika hrvatskoga jezika Hrvatski jezik za nastavnike. Izvodi nastavu na doktorskim studijima kroatistike i lingvistike. U akademskoj godini 2006./2007. predavala je kolegij Hrvatski standardni jezik na Učiteljskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U akademskoj godini 2007./2008. gostujućom je profesoricom u okviru CEEPUS-ove stipendije na Institutu za slavistiku Sveučilišta u Grazu. Od akademske godine 2008./2009. nositeljicom je izbornoga kolegija Hrvatski jezik u inženjerskoj praksina Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu.

Objavila je tri knjige, pedesetak radova u znanstvenim časopisima i zbornicima radova sa znanstvenih skupova te sudjelovala izlaganjima na tridesetak međunarodnih i domaćih znanstvenih skupova. Od 1999. do 2004. godine bila je tajnicom uredništva Filologije. Od 2013. predsjednica je Državnoga povjerenstva u Natjecanju u poznavanju hrvatskoga jezika. Aktivno je sudjelovala u organizaciji nekoliko znanstvenih skupova i u uređivanju znanstvenih i stručnih publikacija. Održala je pedesetak pozvanih predavanja na stručnim skupovima i seminarima, ljetnim školama i znanstvenopopularnim tribinama. Članicom je Hrvatskoga filološkog društva.

 

 

Popis odabranih radova objavljenih u posljednjih pet godina (od 2007. do 2014.)

Knjige

1.      Tekstom tekstu : Zbornik studentskih radova kolegija Tekstna lingvistika (2012) [ur. Bernardina Petrović], Zagreb : FF-press, 490 str.

2.      Frančić, AnđelaPetrović, Bernardina (2013). Hrvatski jezik jezična kultura, Zagreb : Visoka poslovna školaAdam Baltazar Krčelić”, 325 str.

 

 

Radovi objavljeni znanstvenim časopisima i zbornicima radova

1.      Petrović, BernardinaPavlinušić, Eva (2009). Imenice sa slogotvornim hrvatskim imeničkim sklonidbama, Hrvatski, god. VIII, br. 1, 143–172.

2.      Frančić, AnđelaPetrović, Bernardina (2010). Onomastičko nazivlje suvremenim hrvatskim jednojezičnicima, Riječki filološki dani 8 : Zbornik radova Međunarodnoga znanstvenog skupa Riječki filološki dani održana Rijeci od 6. do 8. studenoga 2008.  [ur. Lada Badurina], Rijeka : Filozofski fakultet, 525–535.

3.      Petrović, Bernardina – Hudi Hitrec, Marija (2011). Referencijska kohezivna sredstva u Srijemskim pričama Ise Velikanovića, Šokačka rič 8: Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održana 12. i 13. studenoga 2010. u Vinkovcima [ur. Anica Bilić i Ljiljana Kolenić], Vinkovci : ZAKUD, 273–292.

4.      Petrović, Bernardina – Brač, Ivana (2011). Leksik slavonskoga dijalekta u recepciji zagrebačkih studenata kroatistike, Šokačka rič 8: Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održana 12. i 13. studenoga 2010. u Vinkovcima [ur. Anica Bilić i Ljiljana Kolenić], Vinkovci : ZAKUD, 315–332.

5.      Petrović, BernardinaBrač, Ivana (2012). Osnovna obilježja jednosložnih imenica hrvatskome jeziku, Bosanskohercegovački slavistički kongres I: zbornik radova (knjiga 1) [gl. ur. Senahid Halilović], Sarajevo : Slavistički komitet, 587–596.

6.      Frančić, Anđela – Petrović, Bernardina (2012). Ljevorubnice u Kućniku Josipa Stipana Relkovića, Nova Croatica, 6, 249–274.

7.      Frančić, Anđela – Petrović, Bernardina (2012). Imena blagdana u Relkovićevu Kućniku, Šokačka rič 9 : Zbornik radova sa Znanstvenoga skupa Slavonski dijalekt 2011. održana 11. i 12. studenoga 2011. u Vinkovcima [ur. Anica Bilić], Vinkovci : ZAKUD, 259–278.

8.      Petrović, Bernardina – Šćukanec, Darija (2012). Sufiksalne imeničke izvedenice u Kućniku Josipa Stipana Relkovića, Šokačka rič 9 : Zbornik radova sa Znanstvenoga skupa Slavonski dijalekt 2011. održana 11. i 12. studenoga 2011. u Vinkovcima [ur. Anica Bilić], Vinkovci : ZAKUD, 279–294.

9.      Petrović, Bernardina – Petranović, Ivana (2013). Turcizmi u djelima triju požeških pisaca, Lingua Montenegrina, god. VI./1, br. 11,  15–40.

10.  Petrović, Bernardina – Nosić, Ivana (2013). Naglasna kolebanja u priručnicima hrvatskoga jezika, Lingua Montenegrina, god. VI./1, br. 11, 97–136.

11.  Petrović, Bernardina – Gazdić-Alerić, Tamara – Vranašević, Dunja (2013). Supstitutivna kohezivna sredstva u hrvatskome dnevnom tisku, Obdobja, 32, 299–305.

http://www.centerslo.net/files/file/simpozij/simp32/zbornik/Petrovic.pdf.

12.  Petrović, Bernardina – Vignjević, Jelena (2013). Jezičnometodički prinos Grigora Viteza, Veliki Vidar – stoljeće Grigora Viteza : zbornik radova sa znanstvenoga skupa održana  24. i 25. studenoga 2011. u Zagrebu  [ur. Marina Protrka Štimec, Diana Zalar, Dubravka Zima], 127–139.

prof. dr. sc. Krešimir Pavlina

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Elektronička pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Životopis:
Rođen 9. kolovoza 1979. godine u Zadru.
Osnovnu školu i gimnaziju završio u Zagrebu.
Godine 2000. upisao na Filozofskom fakultetu studij informatologije i pedagogije. U akademskoj godini 2001/2002. demonstrator iz kolegija Metodologija pedagogijskih istraživanja sa statistikom II. kod prof.dr.sc. Ane Sekulić-Majurec, a u akademskim godinama 2002/2003. i 2003/2004. demonstrator iz kolegija Baze podataka kod prof.dr.sc. Vladimira Mateljana.
Godine 2002. dobio nagradu Filozofskog fakulteta "Franjo Marković" za rad na sustavu za prijavu ispita putem Interneta.
Od svibnja 2002. do rujna 2004. godine  radio kao sistem administrator i programer u Odjelu za informacijske sustave Ministarstva vanjskih poslova Republike Hrvatske.
U srpnju 2004. godine diplomirao obranivši rad s područja opće informatologije.
Od rujna 2004. godine zaposlen kao znanstveni novak na Odsjeku za informacijske znanosti.
U siječnju 2005. godine upisuje poslijediplomski studij informacijskih znanosti.

Godine 2008. doktorirao na temu "Interoperabilnost sustava za elektroničko obrazovanje".

Godine 2009. izabran je u znanstveno-nastavno zvanje docenta.

Nositelj je kolegija Programiranje baze podataka, Projektiranje informacijskih sustava i Informacijske tehnologije u obrazovanju.
Autor više znanstvenih i stručnih radova iz područja informacijskih znanosti. Aktivni sudionik više međunarodnih znanstveno-stručnih skupova.

Popis relevantnih radova:
1. Mateljan, Vladimir, Pavlina, Krešimir, Pavušin, Damir. (2002). Online Examination Registration Service at the Faculty of Philosophy in Zagreb // Carnet User Conference 2002, Zagreb

2. Mateljan, Vladimir, Pavlina, Krešimir, Pavušin, Damir. (2003). Novi pristupi informacijama integracijom web servisa i mobilnih uređaja // 6. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji: mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture, Zagreb

3. Mateljan, Vladimir; Lazić, Nikolaj; Pavlina, Krešimir. (2005). Određivanje stranog ključa relacijske sheme // Informacijske znanosti u procesu promjena / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.). Zagreb : Filozofski fakultet, Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti, pp. 115-126

4. Mateljan, Vladimir; Lazić, Nikolaj; Pavlina, Krešimir.(2005). Redundancija baze podataka //Informacijske znanosti u procesu promjena / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.).Zagreb : Filozofski fakultet, Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti, pp. 127-140.

5. Mateljan, Vladimir; Lazić, Nikolaj; Pavlina, Krešimir.(2005). Referencijalni dijagram relacijskog modela baze podataka // Informacijske znanosti u procesu promjena / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.).Zagreb : Filozofski fakultet, Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske znanosti, pp. 141-149.

6. Mateljan, Vladimir; Grbavac, Vitomir; Pavlina, Krešimir; Mandušić, Dubravka. (2005). Vrednovanje sustava za elektroničko učenje // Suvremeni promet, br. 5, pp. 361-364

7. Lasić-Lazić, Jadranka; Mateljan, Vladimir; Banek Zorica, Mihaela; Pavlina, Krešimir.(2006). Implementing blended learning in higher education // Proceedings of papers of the third international conference on informatics, educational technology and new media in educationa / Soleša, Dragan (ur.).Sombor : Faculty of education in Sombor, pp. 212-217

8. Lasić-Lazić, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Pavlina, Krešimir.(2007). Assessing teaching assessment // Proceedings of Language Conference. Istanbul: Sabanci University

9. Banek Zorica, Mihaela; Špiranec, Sonja; Pavlina, Krešimir.(2007). Virtual Worlds: Heritage and Educational Challenge // INFuture2007: Digital information and heritage / Bawden, D. et al. (ur.). Zagreb : Odsjek za informacijske znanosti, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, pp. 413-423

10. Pavlina, Krešimir; Banek Zorica, Mihaela; Pongrac, Ana. (2009). Teaching Quality Management at the Course Level // INFuture2009: The Future of Information Sciences - Digital Resources and Knowledge Sharing / Stančić, Hrvoje ; Seljan, Sanja ; Bawden, David ; Lasić-Lazić, Jadranka ; Slavić, Aida (ur.).Zagreb : Department of Information Sciences, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, pp. 549-564

11. Banek Zorica, Mihaela; Špiranec, Sonja; Pavlina, Krešimir. (2009). Immersive worlds as educational environments // Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education / Méndez Vilas, A. Solano Martín, A. Mesa González, J. Mesa González, J.A. (ur.).Bandajoz : Formatex, pp. 761-765

12. Lasić-Lazić, Jadranka; Pavlina, Krešimir; Pongrac, Ana. (2010). Teaching Quality – Student perspective // Proceedings of papers from MIPRO 2010 / Čičin-Šain, Marina ; Uroda, Ivan ; Turčić Prstačić, Ivana ; Sluganović, Ivanka (ur.).Opatija : MIPRO, pp. 56-58

13. Stančić, Hrvoje; Rajh, Arian; Pavlina, Krešimir. (2011). Long-term Preservation Solution for Complex Digital Objects Preserved as Archival Information Packages in the Domain of Pharmaceutical Records // DigitalWorld 2011 / Van Gemert-Pijnen, Lisette ; Ossebaard, Hans C. ; Hämäläinen, Päivi (ur.).IARIA, pp. 13-21

14. Pavlina, Krešimir; Banek Zorica, Mihaela; Pongrac, Ana. (2011). Student perception of teaching quality in higher education, Procedia - Social and Behavioral Sciences (ISSN 1877-0428), Volume 15, pp. 2288-2292

15. Lasić-Lazić, Jadranka; Pavlina, Krešimir; Pongrac, Ana. (2011). Software simulation as educational tool // 34th International Convention MIPRO 2011: Computers in Education / Čičin-Šain, Marina ; Uroda, Ivan ; Turčić Prstačić, Ivana ; Sluganović, Ivanka (ur.).Rijeka : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku, pp. 197-199

16. Pavlina, Krešimir.(2011). Webometric ranking of University of Zagreb and other world universities // INFuture2011 : information sciences and e-society / Billenness, Clive ; Hemera, Annette ; Mateljan, Vladimir ; Banek Zorica, Mihaela ; Stančić, Hrvoje ; Seljan, Sanja (ur.).Zagreb : Department of Information Sciences, Faculty of Humanities and Social Sciences, Universtiy of Zagreb,

17. Pavlina, Krešimir.(2012). Webometric ranking of European univerisities // Procedia - Social and Behavioral Sciences (ISSN 1877-0428), vol. 46, pp. 3788-3792

18. Stančić, Hrvoje; Pavlina, Krešimir; Rajh, Arian; Strasberger, Vito. (2012). Creation of OAIS-Compliant Archival Packages for Long-Term Preservation of Regulatory Metadata, Records and Dossiers // eTELEMED 2012 - The Fourth International Conference on eHealth, Telemedicine, and Social Medicine / Gemert-Pijnen, Lisette Van ; Ossebaard, Hans C. ; Smedberg, Åsa ; Wynchank, Sincalir ; Giacomelli, Piero (ur.).Valencija : IARIA, pp. 105-110

19. Pavlina, Krešimir; Pongrac, Ana; Latas, Branka. (2012). Hardware equipment of computer classrooms in Croatian elementary schools // 35th International Convention MIPRO 2012: Computers in Education / Čičin-Šain, Marina; Uroda, Ivan; Turčić Prstačić, Ivana ; Sluganović,Ivanka (ur.).Rijeka : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku, pp. 1511-1513

20.
Pavlina, Krešimir. (2012).Using Google search engine for word frequency analysis// Proceedings of the ITI 2012 34nd International Conference on Information Technology Interfaces / Luzar-Stiffler, Vesna ; Jarec, Iva ; Bekić, Zoran (ur.). Zagreb : SRCE - Universtiy Computing Centre, University of Zagreb

doc. dr. sc. Aleksandra Mindoljević Drakulić

doc. dr. sc. Aleksandra Mindoljević Drakulićpsiholog, psihoterapeut.

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Centar za obrazovanje nastavnika

Elektronička pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Životopis

  
Aleksandra Mindoljević Drakulić radi kao sveučilišni nastavnik  na Filozofskom  fakultetu u Zagrebu u Centru za obrazovanje nastavnika.

Nositeljica je  kolegija: “Psihodrama” u sklopu Sveučilišta u Zagrebu te   kolegija “Iskustva u radu s grupama” specijalističkog postdiplomskog studija iz dramske pedagogije na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu.

Godine 2012.obranilaje disertacijunaMedicinskomfakultetuuOsijeku; godine 2002.  obranilajeznanstvenimagistarski rad na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu; a 1994. diplomirala je na Filozofskom fakultetu-Odsjeka za psihologiju Sveučilišta u Zagrebu

Od 2009. do  2016. radila je na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, na Katedri za psihologiju te na Odsjeku za obrazovne studije. Redovitim i izvanrednim studentima Učiteljskog fakulteta predavala je kolegije “Razvojna psihologija”, “Primijenjena razvojna psihologija” i “Psihodrama”; studentima Prirodoslovnomatematičkog fakulteta i Kineziološkog fakulteta u Zagrebu predavala je kolegij  “Komunikacija u odgoju i obrazovanju”, a u okviru pedagoško-pishološke izobrazbe na Učiteljskom fakultetu držala je nastavu iz “Razvojne psihologije” i “Psihologije komunikacije”.

Od 2007. do 2009. godine  bila je stručna suradnica – psiholog u O.Š. A. B. Šimića u Zagrebu. Od 1997. do  2006.  radila je kao  znanstveni novak i asistentica na Medicinskom fakultetu i Klinici za psihološku medicinu KBC Zagreb. Sstudentima Medicinskog fakulteta u Zagrebu držala je vježbe i seminare na   kolegiju “Psihološka medicina” te je sudjelovala u poslijediplomskoj nastavi Medicinskog fakuleta iz područja psihotraume i psihoterapije. Od 1995. do 1996.  bila je stručna suradnica -  psiholog u Prvoj osnovnoj školi Dugave u Zagrebu. 

Tijekom profesionalne karijere psihologinja A. Mindoljević Drakulić stekla je zvanje certificiranog psihoterapeuta završivši  nekoliko psihoterapijskih subspecijalizacija: 1. petogodišnju trajnu stručnu psihoterapijsku izobrazbu iz scenske psihoterapije -  psihodrame (nositelj izobrazbe: Institut za psihodramu Beograd, 2009.);  2. petogodišnju trajnu stručnu psihoterapijsku izobrazbu iz obiteljske i partnerske psihoterapije (nositelj izobrazbe: KBC Zagreb i Medicinski fakultet Zagreb, 2002.) te   3. jednogodišnju pripremnu izobrazbu iz grupne analize (nositelji izobrazbe: Institut za grupnu analizu Zagreb i Klinika za psihološku medicinu KBC Zagreb, 2000.).

Godine 2013. Aleksandra Mindoljević Drakulić dobitnica je društvenog priznanja Hrvatskog psihološkog društva "Marulić: Fiat Psychologia" za  osobito vrijedan prinos razvitku i promicanju primijenjene psihologije u Hrvatskoj,  a 2015.  je  dobitnica  psihologijske nagrade “Zoran Bujas” za najbolju stručnu knjigu godine (za sveučilišni priručnik “Suicid: fenomenologija i psihodinamika”).

Cjelovit prikaz radova na stranicama Hrvatske  bibliografske baze:  http://bib.irb.hr/lista-radova?autor=251284

Osobna  stranica: www.aleksandra-mindoljevic-drakulic.info   

prof. dr. sc. Vesna Buško

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za psihologiju
Elektronička pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Životopis

Na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu diplomirala je 1990., magistrirala 1995. i doktorirala 2000. godine. U zvanje znanstvenog asistenta izabrana je 1995., u zvanje višeg asistenta 2000., docenta na Katedri  za psihometriju 2002., te u zvanje izvanrednog profesora 2008. godine. Od akademske godine 2005/06. predstojnica je Katedre za psihometriju na Odsjeku za psihologiju.

Na Odsjeku za psihologiju i Filozofskom fakultetu nositeljica je nekoliko kolegija na preddiplomskom i diplomskom studiju iz područja psihometrije i multivarijatne metodologije. U okviru Doktorskog studija psihologije osmislila je i vodi obvezni nastavni modul Psihometrijska teorija i kvantitativne metode. Predavala je i na poslijediplomskim studijima kineziologije i sociologije, a nositeljica je i kolegija Evaluacija dijagnostike i tretmana na specijalističkom studiju iz kliničke psihologije.

Kao stipendist DAAD fondacije, 2002. godine boravila je u studijskom posjetu na Sveučilišta “Friedrich Schiller“ u Jeni i “Frei Universität“ u Berlinu. Kao gostujući profesor 2010. godine  predavala je teme iz područja linearnoga strukturalnog modeliranja za studente poslijediplomskih studija na Sveučilištu u Buenos Airesu. Trenutno vodi znanstveni projekt Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti. Objavila je tridesetak znanstvenih i stručnih radova te u koautorstvu uredila 2 i napisala priloge za još 8 knjiga. Izložila je šezdesetak priopćenja na međunarodnim i domaćim znanstvenim skupovima. Izradila je petnaestak kompozitnih psihologijskih testova većinom iz domene općih kognitivnih sposobnosti.

            Od 2006. godine glavna je urednica međunarodnog časopisa Review of Psychology. Od 2009. godine članicaje i uređivačkogodboraPsychologyScienceQuarterly, teod 2010. godine član je uredništvaPsychologicalTestsandAssessmentModeling. Redovita je članica Hrvatskoga psihološkog društva, European Association of Psychological Assessment, International Society for Study of Individual Differences te član osnivač European Association of Methodology.

 

Popis radova objavljenih u posljednjih 5 godina:

1.    Buško, V. & Babić, A. (2006). Prilogempirijskojprovjeriulogeemocionalneinteligencijeu školskompostignućuosnovnoškolaca. Educational Sciences, 12, 2, 313-327.

 
 

 

 

2.     Kulenović, A.  & Buško, V. (2006). Structural equation analyses of personality, appraisals, and coping relationships. Review of Psychology, 13, 2, 103-112.

 

3.     Buško, V. (2007). Analiza linearnih strukturalnih jednadžbi i pitanje ekvivalentnosti modela. Suvremena psihologija, 10, 1, 95-108.

 

4.     Buško, V. (2007). Prediktori mjera psiholoških stanja u kontekstu transakcijske teorije stresa i načina suočavanja. Medicinski glasnik, 4, 2, 63-70.

 

5.     Knezović, D. & Buško, V. (2007). Percipirano roditeljsko ponašanje i različiti aspekti agresivnoga ponašanja djece osnovnoškolske dobi. Odgojne znanosti, 9, 1, 91-106.

 

6.     Štulhofer, A., Landripet, I., Matko, V., Momčilović, A., Kladarić, P. G., & Buško, V. (2007). Pornography and Sexual Satisfaction: Any Relationship? In: S. V. Knudsen, Lofgren-Martenson, L. & Mansson, S. A. (Eds.) Generation P? Youth, Gender and Pornography (pp. 66-84). Copenhagen: Danish School of Education Press.

 

7.     Štulhofer, A., Buško, V. & Landripet, I. (2009). Pornografie, seksuele socialisatie en bevrediging bij jonge mannen. Tijdschrift voor Seksuologie. 33, 97-110.

 

8.     Barić, R. & Buško, V. (2008). The influence of visual demonstration and verbal instruction on learning complex motor skill. U Milanović, D. i Prot, F. (Ur.). Kinesiology Research Trends and Applications: Proceedings Book (pp. 487-489). Zagreb: Faculty of Kinesiology.

 

9.     Štulhofer, A. & Buško, V. (2008). Evaluacija novog instrumenta za procjenu seksualnog zadovoljstva. Suvremena psihologija, 11, 2, 287-312.

 
 

 

 

10.Tatalović Vorkapić, S., Tadinac, M., Kulenović, A. & Buško, V. (2008). Evoked potentials and abstract thinking. Review of Psychology, 15, 1-2, 67-76.

 

11.Štulhofer, A., Buško, V., & Brouillard, P. (2010). Development and bi-cultural validation of the new sexual satisfaction scale. Journal of Sex Research, 46, 4, 257-268. (DOI: 10.1080/00224490903100561)

 

12.Buško, V. (2010). Measuring individual differences in psychological attributes: A psychometric view of contextual effects. Review of Psychology, 17, 1, 43-47.

 

13.Štulhofer, A., Buško, V., & Landripet, I. (2010). Pornography, Sexual Socialization, and Satisfaction among Young Men. Archives of Sexual Behavior, 39, 168-178.

 

14.Štulhofer, A., Buško, V., & Schmidt, G. (2011). Adolescent exposure to pornography and relationship intimacy in young adulthood. Psychology and Sexuality, First published on: 18 February 2011 (iFirst). (DOI: 10.1080/19419899.2010.537367).

 

15.Gverović Antunica, A, Karaman, K., Znaor, Lj., Sapunar, A., Buško, V., & Puzović, V. (2012). IL-12 concentrations in the aqueous humor and serum of diabetic retinopathy patients Graefe's Archive for Clinical and Experimental Ophthalmology, Published online: 08 January 2012. (DOI 10.1007/s00417-011-1905-4).

 

16.Mujagić, A. & Buško, V. (2012). Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata. Suvremena psihologija, 15, 2.

 

17.Mujagić, A. & Buško, V. (2012). Situational (in)consistency in learning strategies. Proceedings of the Virtual International Conference on Advanced Research in Scientific Fields 2012, 3-7.12.2012.

 

18.Babić Čikeš, A. & Buško, V. (2012). Does ability-based emotional intelligence contribute to school achievement of elementary school pupils? Proceedings of the Virtual International Conference on Advanced Research in Scientific Fields 2012, 3-7.12.2012.

 

19.Buško, V. (2011). Testing and Assessment. In D. S. Dunn (Ed.), Oxford Bibliographies Online: Psychology. New York: Oxford University Press. (Article Launch Date: November 2011. http://aboutobo.com/psychology/#4).

 

20.Buško, V. (2011). Psychological Testing Theory. U: M. Lovric (Ed.), International Encyclopedia of Statistical Science(1st Edition). Berlin - Heilderberg: Springer-Verlag.

 

21.Štulhofer, A., Buško, V., & Brouillard, P. (2010). Sexual Satisfaction Scale and Its Short Form. U: T. D. Fisher, C. M. Davis, W. L. Yarber, & S. L. Davis (Eds.), Handbook of Sexuality-Related Measures (3rd Edition). New York: Routledge.

 

22.Buško, V. (2009).  Shifting from paper-and-pencil to computer-based testing: Requisites, challenges, and consequences for testing outcomes – A Croatian perspective. In:Friedrich Scheuermann & Julius Björnsson (Eds.), The Transition to Computer-Based Assessment: New Approaches to Skills Assessment and Implications for Large-scale Testing (110-113). Luxembourg: European Communities.

 

Popis radova koji nastavnika kvalificiraju za izvođenje nastave:

 

1.      Kulenović, A. & Buško, V. (1999). EmprijskaevaluacijadijagnostičkeipragmatičkeupotrebljivostipseudoupitnikaCornellIndex. Suvremenapsihologija, 2, 1-2, 49-65.

 

2.      Kulenović, A., Balenović, T. & Buško, V. (2000). Testanalizeemocija: jedanpokušajobjektivnogmjerenjasposobnostiemocionalneinteligencije. Suvremena psihologija, 3, 1-2, 27-48.

 

3.      Buško, V. (1997). Evaluation report II: Evaluation outcomes: Long-term impact of the program. U: Uzelac, M. (Ur.), School-Based Health and Peace Initiative: Trauma Healing and Peaceful Problem Solving (42-53). UNICEF-CARE-McMaster University.

 

4.      Buško, V. & Kulenović, A. (2003). The structure and stability of coping with low-control stressors. Review of Psychology, 10, 2, 75-83.

 

5.      Kulenović, A. & Buško, V. (2005). Latentne osobine i stanja: O jednoj generalizaciji klasične teorije testova. Suvremena psihologija. 8, 2, 133-146.

 
 

 

 

6.      Kulenović, A.  & Buško, V. (2006). Structural equation analyses of personality, appraisals, and coping relationships. Review of Psychology, 13, 2, 103-112.

 

7.      Buško, V. (2007). Analiza linearnih strukturalnih jednadžbi i pitanje ekvivalentnosti modela. Suvremena psihologija, 10, 1, 95-108.

 

8.      Buško, V. (2009).  Shifting from paper-and-pencil to computer-based testing: Requisites, challenges, and consequences for testing outcomes – A Croatian perspective. U:Friedrich Scheuermann & Julius Björnsson (Eds.), The Transition to Computer-Based Assessment: New Approaches to Skills Assessment and Implications for Large-scale Testing (110-113). Luxembourg: European Communities.

 

9.      Buško, V. (2010). Psychological testing theory. U M. Lovric (Ur.), International Encyclopedia of Statistical Science (1st Ed.). New York: Springer.

 

 

10.  Buško, V. (2011). Testing and Assessment. In D. S. Dunn (Ed.), Oxford Bibliographies Online: Psychology. New York: Oxford University Press. (Article Launch Date: November 2011. http://aboutobo.com/psychology/#4).

Marta Klemenčić

predavačica

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Elektronička pošta:  Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Više članaka ...

  1. doc. dr. sc. Iva Ivanković